Szczegóły aktualności

Jedyna taka przejażdżka na świecie

W lubińskiej galerii doszło do precedensu. Po raz pierwszy pozwolono na to, aby klientki wjechały do centrum handlowego samochodami… nie, nie do garażu, ale do konkretnych sklepów. Na parter, na piętra, do kina… wszystko w ramach realizacji materiału prasowego przez prestiżowy magazyn TopGear.

TopGear to motoryzacyjny autorytet. Motomaniacy doskonale znają angielskie trio z programu telewizyjnego pod tym właśnie tytułem. A recenzje Jeremiego Clarksona, Jamesa Maya, czy Richarda Hammonda często decydują o sympatii lub jej braku do konkretnych marek milionów widzów i czytelników magazynu. W wielu krajach ukazuje się bowiem papierowa wersja materiału filmowego.  Na całym świecie nazwa TopGear kojarzy się haryzmatyczną i dowcipną oceną technicznych możliwości pojazdów. Pościgi, wyścigi, maratony – producenci i sami dziennikarze dbają o to, aby zaskakiwać nie tylko merytoryczną oprawą, ale również niesamowitymi zdjęciami. I właśnie między innymi ten argument zadecydował o wyjątkowym wydarzeniu, które odbyło się w nocy z 17 na 18 stycznia w galerii Cuprum Arena w Lubinie. Centrum handlowe zamieniło się w ogromny plan zdjęciowy. Wszystko na potrzeby polskiej edycji miesięcznika TopGear. -  Zawsze, realizując nasze materiały, staramy się poszukiwać atrakcyjnych miejsc pod względem architektonicznym. Interesują nas unikatowe konstrukcje. Takim obiektem niewątpliwie jest galeria handlowa Cuprum Arena. Jest to jeden z trzech obiektow tego typu, który powstał na planie koła. Musimy przyznać, że to powalająca budowla, która nawiązuje do regionu i dokładnie właśnie takiego miejsca szukaliśmy – informuje Michał Róziecki, Junior Brand Manager TopGear. Redakcja poszukiwała w Polsce galerii, która w znaczący sposób wizualnie będzie wyróżniać się na tle pozostałych i przede wszystkim pozwoli na realizację dzieła, którego do tej pory nikt na świecie nie dokonał. – Oczywiście robiono już materiały z samochodami w centrach handlowych, w Europie zrealizowano taki program z Clarksonem, ale tam wystąpiły tylko dwa samochody. My poszliśmy dalej i wprowadziliśmy aż pięć aut – dodaje Michał Róziecki. Producenci stowrzyli specjalny scenariusz sesji, do której zaprosili 4 mieszkanki Lubina – młode, atrakcyjne i nowoczesne kobiety. – Nie chcieliśmy przedstawiać kolejnego wyścigu. Przy tym projekcie zaprezentowaliśmy samochody miejskie, którymi kobiety jeżdżą na zakupy, czy też na wyprzedaże – wyjaśnia Michał Róziecki. I taki temat tutaj dominuje: Piękne kobiety, przyjaciółki wybierają się wspólnie na shopping. Aby jednak nie tracić czasu, poruszają się po galerii samochodami.

Kierowcami pojazdów byli sami dziennikarze pisma: Red. Nacz. Piotr R. Frankowski, Z-ca Red. Nacz. Szymon Sołtysik, Piotr Ceran, Jarosław Horodecki oraz Piotr Dunaj, których doświadczenie w prowadzeniu pojazdów w najtrudniejszych warunkach, doskonale się sprawdziło. Ciasne uliczki, granitowa podłoga i monumentalne kolumny stanowiły naturalne przeszkody. Galeria, choć z ogromnym gabarytem, była nielada wyzwaniem dla Toyoty IQ, Peugota 107, Chevroleta Sparka, Smarta FourTwo i górującego nad nimi czarnego Jaguara XKR. Praca nad sesją trwała około 5 godzin, natomiast przygotowania nad nią to okres kilku tygodni i dwóch poprzedzających „wizji lokalnych”. Cały materiał zrealizowany został w nocy, kiedy obiekt był zamknięty dla klientów. Na potrzeby planu zdjęciowego w centrum otwarte zostały jednak sklepy, w których panie mogły zrealizować zakupy. – Ciekawostką jest fakt, że zakupy te zrealizowane zostały nie tylko w sklepach na parterze, ale również na piętrach, m.in. kobiety pojechały na film do kina Helios, które znajduje się na drugim poziomie. W tym wypadku musieliśmy skorzystać z windy, aby przetransportować samochody z poziomu na poziom – zdradza Michał Tur, manager ds. marketingu galerii Cuprum Arena.

Efekt styczniowej pracy można podziwiać w magazynie, który się właśnie pojawił na rynku, ale również na popularnym serwisie YouTube.pl (www.youtube.com/TopGearPolska), gdzie ciekawie zmontowany film bije rekordy popularności. – Właśnie m.in. o taki marketing nam chodziło. Zdajemy sobie sprawę z tego, że niewiele galerii handlowych zdecydowałoby się na taką formę promocji. My jednak bardzo chętnie uczestniczymi w nowatorskich projektach, które podkreślają nasze innowacyjne podejście do handlu i do marketingu. Bardzo się cieszymy, że ten artykuł i film powstał właśnie u nas – podsumowuje współpracę z Top Gear Michał Tur. Natomiast sama redakcja przyznaje, że Cuprum Arena była i będzie prawdopodobnie jedyną polską galerią handlową, w której taki materiał zrealizowano. – Nigdy nie dublujemy pomysłów. Bardzo nam się dobrze współpracowało z lubińską galerią i jesteśmy pod wrażeniem otwartości tamtejszego zespołu – puentuje Michał Róziecki.