Szczegóły aktualności

Szansa na życie

Lubinianie odpowiedzieli na apel i licznie zjawili się w galerii Cuprum Arena, aby zarejestrować się do bazy danych fundacji dawców szpiku DKMS. Tym samym dali szansę na życie chorym na białaczkę.

275 osób zdecydowało się na rejestrację w bazie DKMS w ramach akcji "Zrób to dla Kingi", która odbyła się w sobotę 20 lipca w galerii Cuprum Arena w Lubinie.  - Reakcja na to przedsięwzięcie była bardzo pozytywna. Szczerze mówiąc, nie spodziewaliśmy się, że aż tyle osób zdecyduje się na rejestrację. To naprawdę bardzo duża liczba, szczególnie, że akcję przeprowadzono w okresie urlopowym – mówi Renata Szklarz ze Stowarzyszenia Niebieski Parasol z Chojnowa – współorganizatora przedsięwzięcia.

Wszystkie osoby, które zarejestrowały się do bazy danych fundacji dawców szpiku DKMS, z pomocą wolontariuszy wypełniły ankietę, w której musiały m.in. odpowiedzieć na pytania o stan zdrowia czy przyjmowane leki. Pobrano od nich również wymaz z jamy ustnej. Ankieta wraz z pobraną próbką trafiła do laboratorium, gdzie obecnie przeprowadzane są kolejne badania. Jak oceniają organizatorzy, decyzje o rejestracji w bazie potencjalnych dawców były podejmowane w wyniku przemyślanej decyzji i stuprocentowej świadomości na temat celu akcji. - Akcja była bardzo dobrze nagłośniona w mediach, w związku z czym osoby, które podchodziły do stoiska, doskonale wiedziały, na jaki krok się decydują – informuje Renata Szklarz. -  Zdarzało się, że niektóre osoby przychodziły do stoiska, odchodziły i znów wracały, nieraz po kilka razy, i ostatecznie decydowały się jednak na rejestrację. Więc te decyzje naprawdę były przemyślane.
Akcja w galerii Cuprum Arena była poświęcona pamięci Kingi Resiak – maturzystki z Lubina, której choroba przerwała realizację życiowych planów. Rodzice Kingi, pomysłodawcy i inicjatorzy przedsięwzięcia, zapowiadają już kolejną edycję przedsięwzięcia. Odbędzie się ona we wrześniu lub grudniu jeszcze tego roku. Niewykluczone, że również w galerii Cuprum Arena. – Jesteśmy świadomi tego, że galeria handlowa to w dzisiejszych czasach nie tylko miejsce realizacji zakupów, ale również centrum życia społecznego. Dlatego właśnie chętnie angażujemy się w projekty, których celem nadrzędnym jest odpowiedź na zapotrzebowanie mieszkańców. W tym przypadku była to akcja społeczna, której efektem jest realna pomoc. Cieszy nas fakt, że organizatorzy dostrzegli w obiekcie Cuprum Arena idealne miejsce do promowania tak ważnych społecznie kwestii – podsumowuje akcję Ewa Sieńko, manager ds. marketingu galerii Cuprum Arena.

źródło: Agencja Medialna Arete